Do svojih zavarovanj dostopajte kjerkoli in kadarkoli. Obiščite portal Do svojih zavarovanj dostopajte na MOJ VARUH ZDRAVJA MOJ VARUH ZDRAVJA

Vzajemna predstavila nadaljnji potek procesa statusnega preoblikovanja

V postopku statusnega preoblikovanja Vzajemne se je zaključilo pošiljanje obvestil vsem upravičencem, tako tistim, ki so upravičeni do deležev v višini do 120 evrov, kot tistim, ki so z deleži nad 120 evrov upravičeni do delnic. Skupaj je bilo poslanih 831.573 obvestil upravičencem. Celotna akcija obveščanja je bila izpeljana transparentno in podprta z obsežnimi dodatnimi aktivnostmi, ki so zagotavljale vse potrebne informacije ter strokovno pomoč za tiste upravičence, ki so jo potrebovali. Do današnjega dne so prejeli dobrih 245 tisoč izjav volje tistih upravičencev, katerih delež ne presega 120 evrov in so lahko namesto izplačila deleža zahtevali ustrezno število delnic (po formuli 1 evro = 1 delnica). Od tega jih je približno 10 odstotkov uveljavilo pravico, da namesto izplačila deleža prevzamejo delnice Vzajemne, ostali pa so se odločili za izplačilo deleža.

Nadaljevanje procesa statusnega preoblikovanja

Predsednik uprave Vzajemne Matija Šenk je predstavil dosedanji potek postopka statusnega preoblikovanja, statistiko odzivov upravičencev ter naslednje korake v procesu. Poleg tega je izpostavil tudi predvideno časovnico nadaljnjega poteka in preliminarne poslovne rezultate, ki potrjujejo visoko kapitalsko ustreznost in likvidnost družbe. Kot je poudaril, poteka statusno preoblikovanje v skladu z načrtom, med procesom pa Vzajemna zagotavlja vso potrebno podporo upravičencem. Kot je navedel, je bil sam proces obveščanja eden ključnih korakov v postopku preoblikovanja. Po do sedaj znanih podatkih je Vzajemna prejela dobrih 245 tisoč izjav volje tistih upravičencev, katerih delež ne presega 120 evrov in so lahko namesto izplačila deleža zahtevali ustrezno število delnic (po formuli 1 evro = 1 delnica). Od tega jih je približno 10 odstotkov uveljavilo pravico, da namesto izplačila deleža prevzamejo delnice Vzajemne, ostali pa so se odločili za izplačilo deleža.

Proces preoblikovanja poteka skladno z načrtovano časovnico, pri čemer so ključni mejniki že jasno opredeljeni. V drugi četrtini leta 2025 bo pripravljena otvoritvena bilanca delniške družbe, čemur bo sledil sklep Agencije za zavarovalni nadzor o določitvi osnovnega kapitala in številu delnic, predvidoma junija 2025. Sledita vpis osnovnega kapitala v sodni register in izdaja delnic pri Klirinško-depotni družbi, d. d., (KDD), predvidoma v jesenskih mesecih tega leta. Oktobra 2025 je predvidena skupščina delničarjev, na kateri bo imenovan nov nadzorni svet. Zaključni korak v procesu bo uvrstitev delnic na Ljubljansko borzo, ki je načrtovana v začetku leta 2026.

Prevzem delnic na trgovalni račun upravičencev, ki so se odločili za delnice oziroma ki so upravičeni do delnic, bo možen po izdaji delnic pri KDD. Tisti upravičenci, ki trgovalni račun že imajo, bodo lahko takrat delnice prenesli na račun, a z njimi še ne bodo mogli trgovati. Upravičencem do delnic, ki še nimajo svojega trgovalnega računa, svetujejo, da z odprtjem trgovalnega računa ne hitijo in počakajo na javne objave cenikov in morebitne popuste pri ponudnikih trgovalnih računov. Upravičence do delnic bo Vzajemna obveščala prek spletne strani www.vzajemna.si/preoblikovanje.

Stroške, povezane z izdajo delnic v KDD, bo prevzela Vzajemna, stroške odpiranja trgovalnega računa in prenosa delnic nanj ter nadaljnje stroške poslovanja pa vsak upravičenec sam v skladu s cenikom izbrane banke oziroma borzno posredniške hiše. Vzajemna aktivno sodeluje z bankami in KDD pri iskanju rešitev, ki bi upravičencem omogočile čim ugodnejše pogoje pri trgovalnih računih. Zato pričakujejo, da bodo ti stroški v praksi nižji od ocen, ki se pojavljajo v medijih. »Vzajemna ostaja zavezana k transparentnosti in sprotnemu obveščanju upravičencev ter bo vse ključne informacije v zvezi s procesom pravočasno posredovala prek uradnih komunikacijskih kanalov,« je poudaril Šenk.

Najpogostejša vprašanja upravičencev

Članica uprave mag. Alja Markovič Čas je izpostavila primere nevročene pošte zaradi spremembe bivališča upravičencev. Obvestila so bila poslana na naslov upravičenca, s katerim je Vzajemna razpolagala na dan pošiljanja obvestila. Ta postopek je določen s Pravilnikom o medsebojnem obveščanju za izplačilo deleža upravičencem pri preoblikovanju Vzajemne zdravstvene zavarovalnice d.v.z., ki ga je sprejelo Ministrstvo za finance. Od skupno 831.573 poslanih obvestil približno 18.000 ni bilo vročenih. V Vzajemni zato pozivajo vse tiste zavarovance, ki menijo, da so upravičenci v procesu statusnega preoblikovanja Vzajemne, pa obvestila niso prejeli ali pa so ga izgubili, da se obrnejo na katero koli poslovalnico ali klicni center Vzajemne (080 20 60), kjer bodo ob ustrezni identifikaciji prejeli vse potrebne informacije.

Upravičenci, katerih delež ne presega 120 evrov, morajo sporočiti svojo odločitev, ali želijo namesto izplačila deleža prejeti ustrezno število delnic. To lahko hitro in enostavno storijo prek portala Moj Varuh zdravja. Za dostop skenirajo personalizirano kodo QR na prejetem dopisu in opravijo registracijo. Zadnji rok oddaje obrazca je 27. februar 2025. Opozorila je tudi, da morajo upravičenci, ki so se že oziroma se bodo v roku odločili za izplačilo deleža v denarju, Vzajemni sporočiti podatek o transakcijskem računu za nakazilo, kar lahko storijo prek spleta ali z obiskom v poslovalnici. Začetek izplačila deležev je predviden v juliju in bo zaključen do konca decembra 2025.

Kot je še navedla mag. Alja Markovič Čas, so se upravičenci v postopku obveščanja pogosto obračali na zavarovalnico z vprašanji glede dedovanja, prenosa delnic in stroškov prenosa. Dediči lahko na podlagi pravnomočnega sklepa o dedovanju oziroma pravnomočnega sklepa o pozneje najdenem premoženju zahtevajo izplačilo deleža ali prevzem delnic.

Visoka kapitalska ustreznost in likvidnost družbe

Vzajemna zdravstvena zavarovalnica je sporočila tudi nekatere temeljne podatke o poslovanju, ki še niso dokončni in so nerevidirani. Bilančna vsota zavarovalnice na dan 31. 12. 2024 znaša 117,8 milijona evrov. Stanje kapitala na ta dan znaša 73,1 milijona evrov, pri čemer je višina kapitala že zmanjšana za oceno izplačila vsem upravičencem do 120 evrov. Količnik kapitalske ustreznosti (KUS) v tem primeru znaša 328 odstotkov. Če bi si ZZZS še enkrat premislil in bi želel izplačilo deleža, je kapitalska ustreznost še vedno visoka, in sicer 278 odstotkov. To izkazuje visoko stabilnost zavarovalnice, saj njen kapital znatno presega zakonske zahteve glede na obseg, vrsto poslov in pripadajoča tveganja. S tem zavarovancem zagotavlja visoko stopnjo varnosti.

Vzajemna je imela na dan 31. 12. 2024 za 107,2 milijona evrov finančnih naložb, pretežno v visoko likvidne državne in podjetniške obveznice, ki omogočajo zagotavljanje potrebnih likvidnih sredstev v vsakem trenutku. V letu 2024 je Vzajemna zbrala 31,8 milijona evrov kosmate obračunane premije, kar je približno 12,4 odstotka več kot v letu 2023. V lanskem letu je zavarovalnica obračunala približno 11 milijonov evrov kosmate premije v segmentu nezgodnih zavarovanj, pri zdravstvenih zavarovanjih je obračunana kosmata premija znašala slabih 21 milijonov evrov. Kot poudarjajo, je načrtovana rast za prihodnja leta v višini 13 odstotkov.

Strategija razvoja in prihodnje poslovanje

Skladno s srednjeročno projekcijo poslovanja Vzajemna ocenjuje, da bo točko preloma za dosego pozitivnih poslovnih rezultatov po ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, ki je do konca leta 2023 predstavljalo 93 odstotkov poslovanja, dosegla v letu 2028, morda že 2027. Poudarek v tem obdobju bo na rasti segmenta zdravstvenih in nezgodnih zavarovanj ter digitalizaciji storitev. Trenutno ima družba več kot 320.000 aktivnih polic. Zavarovalnici poleg posameznikov zaupa tudi že 650 podjetij, ki s kolektivnimi zdravstvenimi in drugimi zavarovanji svojim zaposlenim pomagajo pri ohranjanju zdravja oziroma hitrejšemu okrevanju, kar zmanjšuje stopnjo bolniških odsotnosti. Do zdravstvene storitve Vzajemna vsak mesec pomaga skoraj 4.000 zavarovancem, kar je 35 odstotkov več kot leta 2023. S poudarkom na digitalizaciji in razvoju asistenčnih storitev je stopnja zavarovancev, ki prejmejo dogovorjen termin za obravnavo ob prvem klicu, že več kot 50-odstotna. Zaupanje in zadovoljstvo zavarovancev Vzajemna redno preverja z anketo po opravljeni storitvi. Zavarovanci svoje zadovoljstvo s storitvami povprečno ocenjujejo s 4,9 od 5.

Nazaj na Izjave