Obrazna joga: vaje za mladosten videz obraza

Ali je obrazna joga le modna muha zadnjih let ali resnično delujoč način odpravljanja obraznih gub? Čeprav nekatere spletne vplivnice včasih pretirano opevajo njene učinke, raztezanje in krčenje obraznih mišic dejansko pomaga ohranjati kožo prožnejšo. Še več – redno izvajanje vaj za obrazne mišice dokazano deluje proti staranju kože, povešanju in drobnim gubicam. Katere vaje so za to najboljše? Preberite in odkrijte v nadaljevanju.

obraz
Redno izvajanje vaj za obrazne mišice dokazano deluje proti staranju kože, povešanju in drobnim gubicam.

Kaj je obrazna joga?

Obrazna joga je naraven način, s katerim si zagotovite dolgotrajen videz učvrščene, napete in mladostne kože z manj opaznimi gubicami. Na spletu so dostopni številni vodiči z vajami za doseganje različnih ciljev, mi pa se bomo osredotočili na najučinkovitejše vaje za glajenje kože in odpravljanje gubic.

A najprej še nekaj besed o sami obrazni jogi. Čeprav tovrstne vaje za obrazne mišice niso kakšno posebej novo odkritje – obstajale so že davno preden so o njih začele govoriti spletne vplivnice – je združitev pod skupno ime obrazna joga močno prispevala k njihovi večji priljubljenosti in prepoznavnosti.

Odgovor na vprašanje, kaj je obrazna joga, je tako pravzaprav preprost: gre za vaje, s katerimi raztezamo in krčimo obrazne mišice, kar ugodno vpliva na videz in napetost kože na obrazu.

Pomembna je rutina

Za učinkovito doseganje vidnih rezultatov je pomembno vzpostaviti dnevno rutino. Priporočljivo je, da vaje obrazne joge izvajate vedno ob istem času, na primer vsako jutro po umivanju obraza. Na ta način vam bo vse skupaj prišlo v kri in si sploh ne boste več znali predstavljati začetka dneva brez razgibavanja obraznih mišic.

Še več – jutranje razgibavanje obraza je odličen način, kako se navsezgodaj napolniti z energijo za ves dan in poskrbeti za gladko, sijočo kožo.

Vaje obrazne joge za napeto in gladko kožo

Poglejmo torej vaje, s katerimi bo vaš obraz zasijal v pomlajenem videzu. In ne pozabite, vseh mišic na obrazu je kar 43, zato lahko spodnjim brez skrbi dodate še kakšno vajo ali celo izumite svojo. Za razliko od klasične joge, ki se izvaja s celim telesom, pri obrazu ni skrbi, da bi preobremenili kakšen sklep ali mišico.

1. Ogrevanje (vaja pevcev in radijskih napovedovalcev)

Kot pri vsaki vadbi, tudi pri obrazni jogi začnemo s sproščanjem in ogrevanjem mišic. Če ste že kdaj videli, kako pred nastopom sproščajo in ogrevajo obrazne mišice pevci in radijski napovedovalci, jih poskusite posnemati.

Ali povedano drugače, delajte razen grimase, pri čemer čim bolj pretiravajte. Cilj je, da s krčenjem in sproščanjem razgibate in ogrejete čim več obraznih mišic.

Zelo učinkovita vaja za sproščanje je tudi brbotanje in brnenje z ustnicami s pihanjem zraka skozi nežno zaprta usta.

2. Obrazna joga za podbradek

Kot pove že ime, je ta vaja namenjena zmanjševanju vidnega podbradka. Izvedete jo tako, da ramena sproščeno potisnete navzdol, brado pa dvignete navzgor, kot bi želeli pogledati naravnost v strop, vse dokler v zgornjem predelu vratu in brade ne začutite napetosti. V tem položaju lahko vajo dopolnite še z raztezanjem mišic v predelu ust, in sicer z izmeničnim šobljenjem (račje ustnice) in iztegovanjem jezika. Vse skupaj ponovite od 3 do 5-krat.

Pomembno: brada naj bo ves čas iztegnjena navzgor, vrat pa upognjen. Pri tej vaji morate začutiti nekaj napora, sicer je ne izvajate učinkovito.

3. Vaja za glajenje smejalnih gubic

Če vas motijo smejalne gubice ob kotičkih ust, je ta vaja obrazne joge prav za vas. A pozor, nikar se ne nehajte smejati, kajti če se ne boste smejali, ne boste krepili ličnih mišic.

Za glajenje smejalnih gubic je najučinkovitejša vaja, ki jo izvedete z jezikom tako, da z njim od znotraj krožite po predelu od zunanjega dela nosu do stranskega dela ustnic. Na vsaki strani ust naredite 5 krogov v smeri urinega kazalca in nato še 5 krogov v obratni smeri urinega kazalca.

4. Vaja obrazne joge za učvrstitev ličnic

Povešene ličnice so prikupne pri nekaterih živalih, a ne pri ljudeh. Dobra novica je, da jih z obrazno jogo lahko odpravite. Vaja za to je naslednja: roko položite na levo lice in ga povlecite nazaj ter hkrati rahlo našobite ustnice, kot bi se želeli poljubiti. Končni položaj zadržite za 10 sekund. Nato enako ponovite še na desnem licu.

S to vajo istočasno raztezate in krepite mišice lic. Za najboljši rezultat jo ponavljajte od 3 do 5-krat dnevno.

5. Vaja za gubice okrog oči in podočnjake

Če želite zgladiti kožo okrog oči in zmanjšati vidnost podočnjakov, ne potrebujete botoksa. Z rednim izvajanjem obrazne joge lahko oboje postane zgodovina.

Potek vaje je naslednji: sprostite ramena in hrbet ter potisnite brado navzdol proti prsim. Odprite usta in ustnice potegnite navznoter preko zob, da nastane ovalna odprtina. Istočasno samo z očmi poglejte močno navzgor.

Pomembno: ne premikajte glave ali ramen. Če vajo izvajate pravilno, morate začutiti napenjanje kože pod očmi.

Takšen položaj zadržite od 3 do 5 sekund, nato sprostite obraz. Vajo izvajajte enkrat dnevno, pri čemer naredite 3 ponovitve.

6. Vaja za odpravljanje gub na čelu

Še ena vaja, s katero se lahko izognete botoksu. Če jo boste redno izvajali, boste zmanjšali vidnost vodoravnih gub na čelu.

Postopek je naslednji: konice prstov položite neposredno nad obrvi. Z mišicami čela poskusite dvigniti obrvi, medtem pa s prsti nežno pritiskajte navzdol, da preprečite premik obrvi. Ob pravilni izvedbi boste začutili napetost v čelu.

Položaj zadržite 5 sekund. Opravite od 5 do 10 ponovitev.

7. Vaja za gubice nad zgornjo ustnico

S to vajo si lahko pomagate ob pojavu drobnih gubic nad zgornjo ustnico.

Približajte palca in ju položite pod zgornjo ustnico. Nato z njima potisnite ustnico navzgor, hkrati pa z zgornjo ustnico potiskajte navzdol proti palcema. Položaj zadržite 5 sekund in opravite 5 do 10 ponovitev.

Ali obrazna joga čisto zares deluje?

Da, če vaje izvajate redno – postati morajo vaša vsakodnevna rutina – lahko z njimi dosežete opazne rezultate. Obrazna joga ima sicer precej newagevski prizvok, a podobne vaje z drugačnimi imeni so že dolgo znane kot učinkovit način za doseganje napete kože obraza. Vaje za zmanjševanje podbradka so denimo poznale že naše babice.

Kakorkoli jih poimenujemo, bistvo ostaja enako – tako kot z vajami za telo krepimo mišice in skrbimo za zdrav in mladosten videz telesa, lahko z vajami za obrazne mišice poskrbimo za mladosten in sijoč videz obraza.

Nazaj na Nasveti